VITAMIN C? APA TU?


Teks : Suehaiza Salam

Seringkali kita mendengar tentang perlunya vitamin C dalam kehidupan seharian yang sibuk.  Tapi apa sebenarnya Vitamin C itu? Apa kepentingan dan keperluan kita mengambil Vitamin C?
Selamatkah pengambilan Vitamin C untuk kita dan anak-anak kita?

Vitamin C sangat mudah hilang dari tubuh manusia dan larut air.  Maknanya Vitamin C akan hilang atau tersingkir dengan mudah dari badan apabila kita merokok, stress, tidur yang tidak cukup demam, selsema dan sebagainya.  Jadi kita seharusnya memastikan kandungan Vitamin C cukup dalam badan kita.

Sue mengamalkan Shaklee Sustained Release Vita C.




Setiap tablet Vitamin C ini mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam.  Mengamalkan 2 tablet Vitamin C Shaklee mampu meningkatkan keberkesanan Vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Antara Manfaat Utama Shaklee Sustained Release Vita C ini ialah:

  • Membentuk Kolagen - Ia merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, gusi, rangka dan tulang rawan.  Oleh itu dengan mengamalkan Vitamin C Shaklee ini, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah antara penyebab terjadinya gusi berdarah, lebam, luka lambat sembuh, kulit kering, kasar dan ruam.

  • Memerangi Kanser - Vitamin C adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan.

  • Meningkatkan Sistem Imun - Ianya membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit. Selain itu Vitamin C akan menyingkatkan waktu pemulihan luka dan mengurangkan simptom selsema dan demam.
  • Mencantikkan Kulit - Part ni yang paling Sue suka, bila kita ambi Vitamin C setiap hari, kulit kita akan lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen yang boleh menyebabkan jeragat pada kulit.


Itu adalah antara 5 manfaat Vitamin C Shaklee yang Sue kongsikan.

Ada juga yang kata tak perlu telan tablet, boleh makan buah-buahan atau sayur-sayuran sahaja. Lagi banyak khasiat. Katanya la kan heheheh.
Tapi persoalannya larat ke kita yang hidup super sibuk ni boleh hadap buah dan sayur yang banyak setiap hari. 
Pastikah kita, Vitamin C masih terkandung dalam buah yang sudah dipetik dan sayur yang dimasak?






Bagi Sue lagi senang kita amalkan pengambilan tablet Vitamin C Shaklee yang dah tentu senang nak telan.  Tak perlu lagi mengira, menimbang berapa gram Vitamin C kita dah ambil dengan memakan buah dan sayuran, betul tak?.


Kalau sebelum ini tak pernah lagi consume mana-mana vitamin, apa kata kita mulakan dengan Sustained Release Vita C Shaklee setiap hari.
My suggestion ambil 2 tablet 2 kali sehari.  Bermakna 4 biji sehari bagi mendapat khasiat Vitamin C yang cukup untuk tubuh kita.

Jangan segan-segan contact Sue untuk order dan info lain.


Suehaiza Salam
suehaiza.salam@gmail.com
010-2288936









Comments

Popular posts from this blog

MASALAH SEKITAR MATA? CUBA KRIM MATA MARY KAY DENGAN FUNGSI YANG BERBEZA

10 CIRI USAHAWAN WANITA BERJAYA

PENTINGNYA SARAPAN PAGI UNTUK ANAK-ANAK